abr. 18, 2025

La Biblioteca Municipal de Xixona Fernando Galiana Carbonell continua oferint unes dades molt positives pel que fa a visites d’usuaris, préstecs de llibres i altes de nous socis. Durant el primer trimestre de l’any, la mitjana de persones que han acudit a la biblioteca ha estat al voltant de mil en cada mes, mentres que els préstecs han rondat els 600.

La regidora de l’àrea, María Teresa Carbonell, ha destacat que “les dades referenden clarament que traslladar la biblioteca a la seua nova seu a la Casa Rovira ha sigut tot un èxit per a la cultura en el municipi, ja que es mantenen xifres molt elevades en comparació amb les que es registraven en l’anterior seu del parc del Cuernero”.

Des que va començar la nova etapa de la Biblioteca, fa dos anys, més de 400 persones s’han donat d’alta com a sòcies i s’espera que la xifra continue creixent. “Són uns números molt positius en proporció a la població del municipi, que demostren que existix un notable interés per comptar amb una bona biblioteca com la que tenim actualment”.

Per a incentivar i animar a la lectura, i amb motiu del Dia del Llibre, la regidoria de Bibilioteca ha programat diverses activitats per al públic adult i per als més xicotets, que estos dies disfruten de les seues vacacions escolars.

La primera va tindre ja lloc el passat 9 d’abril, amb la presentació del llibre “La maternidad que me contaron. El postparto que me encontré”, de l’escriptora xixonenca Vanessa Fontanilla. La trobada, en format xarrada-col·loqui, va reunir dones de diferents generacions en un espai de diàleg sobre la maternitat, els mites i les realitats del postpart.

María Teresa Carbonell ha subratllat la importància d’estes iniciatives per a “convertir la Biblioteca en un espai viu on no sols es llija o s’estudie sinó que també servisca per a compartir experiències i animar a gaudir de la literatura en totes les seues formes”.

El mateix Dia del Llibre, el 23 d’abril, Vanessa Fontanilla tornarà a la Biblioteca per a oferir un contacontes relacionat amb la festivitat. Serà un taller dirigit al públic infantil en el qual narrarà la llegenda de Sant Jordi. L’endemà, li tocarà el torn de Modesta Sánchez, bibliotecària de Xixona durant dècades, que compartirà “Històries de ratolins” amb les noves generacions de lectors.

Ja el mes de maig, arribaran les presentacions de llibres. L’escriptor xixonenc Jaume Miquel ha preparat un nou relat, dirigit esta vegada al públic adult, i el mostrarà a la Biblioteca. També ho farà Paulina Ravel, amb la seua obra “El despertar de las flores del ciruelo”, editada per Mankell, un llibre que reunix deu relats protagonitzats per dones anònimes de diferents contextos històrics i culturals.

Obsequi

Amb motiu del Dia del Llibre i, com ja s’ha fet en anys anteriors, la Biblioteca oferirà un obsequi durant estes setmanes a les persones usuàries. Esta vegada serà un “diari de lectura” en el qual es podrà registrar els llibres que cada un llig i posar-los nota. “És una cosa pensada per a motivar als usuaris de la Biblioteca a què lligen més i a què, fins i tot, puguen recuperar alguns dels llibres que ja han llegit”, ha explicat l’edil.

Històric de notícies